TOURISM

Are You Ready to Access the LGBT+ Travel Market?

*le français suit.

The global LGBT+ travel market is valued at US$200B annually. Become an LGBT+ inclusive tourism operator, and start attracting more of this market!

Providing customer satisfaction goes beyond offering products and services of value. Destinations and operators also have to ensure that LGBT+ customers feel welcome and accepted, and are served in a way that exceeds their expectations.

LGBT+ customers are critically aware of where they spend their tourism dollars. They buy from businesses that demonstrate progressive policies and practices toward LGBT+ customers and employees.

By providing LGBT+ inclusion training, you are not only demonstrating your commitment to the LGBT+ market, you are also creating a positive and inviting environment for all of your staff.

LGBT+ Inclusion Training

CGLCC offers LGBT+ Inclusion Training specifically for the tourism industry. It includes both an online module and a four-hour in-person workshop.  This training helps tourism-based businesses learn about LGBT+ inclusion and how to effectively understand, value, and serve LGBT+ customers and employees.

The online training focuses on LGBT+ inclusion in the workplace, including federal and jurisdictional legislation, and is a precursor to the workshop.

The workshop, which is interactive and includes a take-away workbook, includes the following:

  • Provides an introduction to terms and definitions regarding the diversity of LGBT+;
  • Discusses the impact of homophobia, transphobia, and heterosexism in the workplace;
  • Discusses why safe space is important and what it looks like;
  • Reviews the bottom line, specifically the internal and external benefits of LGBT+ inclusive space;
  • Introduces new strategies when interacting with LGBT+ employees and customers;
  • Provides an opportunity to put new concepts and learning into practice;
  • Gives staff an opportunity to brainstorm ways to create LGBT+ inclusive spaces both proactively and reactively;
  • Links training to provincial and federal policies and legislation.


Who Should Attend?

This program was developed for application at all levels of an organization: senior executives, managers, human resources, customer service representatives, front-line staff and various other employee groups within your organization.

CGLCC’s LGBT+ Inclusion Training for the Tourism Industry will set the groundwork for a personal and organizational action plan to create an LGBT+ inclusive organization.

Please contact the office at tourism@cglcc.ca to inquire about upcoming training and workshops.

 

Êtes-vous prêt à accéder au marché du tourisme LGBT+? 

Le marché international du tourisme LGBT+ est évalué à 200 milliards de dollars américains par année.  Devenez un exploitant d’entreprise touristique inclusif envers les personnes LGBT+ et attirez une plus grande part ce marché!

La satisfaction des clients va au-delà des produits et services qui leur sont offerts.  Les destinations et les exploitants doivent également veiller à ce que les clients LGBT+ se sentent accueillis et acceptés et qu’ils soient servis de manière à dépasser leurs attentes.

Les clients LGBT+ sont extrêmement sélectifs lors vient le temps de dépenser leur budget touristique. Ils font affaire avec des entreprises qui appliquent des politiques et des pratiques progressistes à l’égard des clients et des employés LGBT+.

En offrant une formation sur l’inclusion des personnes LGBT+, vous démontrez votre engagement envers le marché des personnes de la communauté LGBT+ en plus de créer un environnement positif et attrayant pour l’ensemble de votre personnel.

Formation sur l’inclusion des personnes LGBT+

La CGLCC offre une Formation sur l’inclusion de personnes LGBT+conçue pour l’industrie du tourisme. La formation comprend un module en ligne et un atelier en personne d’une durée de quatre heures.  Cette formation aide les entreprises du secteur du tourisme à en apprendre davantage sur l’inclusion des personnes LGBT+ et à bien comprendre, valoriser et servir les clients LGBT+ ainsi que les employés.

La formation en ligne met l’accent sur l’inclusion des personnes LGBT+ sur le lieu de travail, y compris sur la législation fédérale et juridictionnelle, et constitue un précurseur de l’atelier.

L’atelier, qui est interactif et comprend un cahier de travail que les participants pourront emporter, vise notamment à :

  • Présenter une introduction aux termes et définitions concernant la diversité des personnes LGBT+;
  • Permettre une discussion sur les répercussions de l’homophobie, de la transphobie et de l’hétérosexisme sur le lieu de travail;
  • Expliquer l’importance d’un environnement sûr et décrire ce à quoi un tel environnement ressemble;
  • Passer en revue les résultats nets, en particulier les avantages internes et externes d’un espace inclusif envers les personnes LGBT+;
  • Présenter de nouvelles stratégies lors des interactions avec les employés et les clients LGBT+;
  • Fournir une l’occasion de mettre en pratique de nouveaux concepts et apprentissages;
  • Donner au personnel la possibilité de trouver des moyens de créer des espaces inclusifs envers les personnes LGBT+ de manière proactive et réactive;
  • Établir un lien entre la formation et les politiques et lois provinciales et fédérales.

Qui devrait participer

Ce programme a été conçu à l’intention de tous les niveaux hiérarchiques : cadres supérieurs, gestionnaires, ressources humaines, représentants du service à la clientèle, personnel de première ligne et divers autres groupes d’employés au sein de votre organisation.

La Formation sur l’inclusion de personnes LGBT+ pour l’industrie du tourisme, présentée par la CFLCC, jettera les bases d’un plan d’action personnel et organisationnel visant à créer une organisation inclusive pour les personnes de la communauté LGBT+.

Veuillez contacter le bureau à tourism@cglcc.ca pour vous informer sur la formation et les ateliers à venir.

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